Da li ste znali da svakodnevno konzumiramo hranu koja nas polako ubija? Većina nas ima bar neke od njih na svom meniju, a kada ih kombinujemo, stvaramo potencijalno veoma opasne kombinacije. Namirnice koje razaraju mozak skoro svakodnevno konzumiramo.
Osim toga, neke od ovih namirnica su povezane sa visokim krvnim pritiskom, visokim holesterolom, srčanim oboljenjima, dijabetesom, Alchajmerovom bolešću, pa čak i rakom. Ne smijemo zaboraviti gojaznost i anksioznost i depresiju
Naučnici su u 15-godišnjem istraživanju otkrili da prekomjerna konzumacija crvenog i prerađenog mesa te šećernih gaziranih pića drastično povećava rizik od demencije i drugih hroničnih bolesti kod starijih odraslih.
Namirnice koje razaraju mozak
Ispitanici s najvećim unosom slanine, hamburgera i zaslađenih gaziranih napitaka razvijali su kognitivna oštećenja, srčane bolesti i demenciju znatno brže od svojih vršnjaka bez takvih prehrambenih navika.
Mediteranska ishrana kao štit
Nasuprot tome, osobe koje su se hranile po principima mediteranske dijete—bogate povrćem, voćem, integralnim žitaricama, mahunarkama, orasima i maslinovim uljem— imali su u prosjeku dvije do tri hronične bolesti manje na kraju praćenja u odnosu na one s najnezdravijom ishranom.
Detalji istraživanja
Studija objavljena u časopisu Nature Aging pratila je skoro 2.500 Šveđana prosječne starosti 71 godinu iz kungsholmenske kohorte o starenju. Ishrana je ocjenjivana pomoću upitnika i poređena s mediteranskom dijetom, MIND dijetom i alternativnim indeksom zdrave ishrane Harvarda.
Prehrambene preporuke za očuvanje mozga
Najmanje pet porcija raznovrsnog voća i povrća dnevno
Obroci temeljeni na krompiru, hljebu, pirinču, testenini ili drugim skrobnim ugljenim hidratima
Mliječni proizvodi ili njihove niskomasne i bez šećerne alternative
Mahunarke, riba, jaja i drugi izvori proteina
Nezasićena ulja i namazi u umjerenim količinama
Šest do osam čaša vode dnevno
Primjenom ovih savjeta možete usporiti nakupljanje kardiovaskularnih i neurodegenerativnih bolesti te zaštititi mozak od prerane degeneracije.
Uvijek birajte što manje prerađenu hranu – to je najbolji način da izbjegnete štetne aditive i zaštitite svoje zdravlje.
Saznajte sve o najvažnijim vijestima i događajima, pridružite se našoj Viber zajednici ili čitajte na Google News.