Oni su utvrdili “značajnu” vezu između prisustva nitrata u vodi za piće i prijevremenih porođaja, čak i kada su koncentracije bile znatno ispod zakonske granice Novog Zelanda od 11,3 miligrama po litru, preneo je Rojters.
Prema rezultatima istraživanja, rizik od prijevremenog porođaja povećavao se sa rastom koncentracije nitrata, pri čemu je povezanost bila izraženija kod težih posljedica.
Studija je analizirala više od 735.000 porođaja u periodu od 2008. do 2021. godine, a autori su naveli da je povezanost pronađena u svim kategorijama prijevremenih porođaja kod trudnica izloženih nitratima tokom trudnoće.
Kada je istraživanje uzelo u obzir moguću uzročnu vezu, procijenjeno je da bi nitrati mogli da budu odgovorni za oko 120 prijevremenih porođaja godišnje, odnosno oko četiri odsto trudnoća završenih između 20. i 37. nedjelje.
Zagađenje nitratima na Novom Zelandu uglavnom se povezuje sa upotrebom đubriva i oticanjem stočnog stajnjaka iz poljoprivrednih područja.
Ekološka organizacija “Grinpis” pozvala je na strožu kontrolu intenzivne poljoprivrede i upotrebe azotnih đubriva, dok je industrijsko tijelo “DairyNZ” saopštilo da su pitanja javnog zdravlja i standarda kvaliteta vode u nadležnosti zdravstvenih i regulatornih institucija.
Studija će u septembru biti objavljena u časopisu “Environmental Research”.
Bonus video
Saznajte sve o najvažnijim vijestima i događajima, pridružite se našoj Viber zajednici ili čitajte na Google News.