Skoro pola miliona Britanaca bilo je uključeno u studiju UK Biobanka. Podijeljeni su prema unosu kafe: oni koji ne piju ni jednu šoljicu dnevno, oni koji piju do tri i oni koji piju više od tri šoljice dnevno.
Studija je otkrila da su oni koji su umjereno pili kafu, do tri šoljice dnevno, imali 12 posto manje šanse da umru tokom 11-godišnjeg trajanja studije. Takođe je bila 17, odnosno 21 posto manja vjerovatnoću da će umrijeti od bolesti srca ili moždanog udara, prema studiji Univerziteta Semmelweis u Budimpešti i Univerziteta Queen Mary u Londonu.
Tokom višegodišnjeg istraživanja umrlo je 3.4 posto onih koji su pili umjerene količine kafe, kao i 3.7 posto onih koji nisu konzumirali kafu i 4 posto onih koji su pili veće količine kofeina.
Među onima koji piju kafu petina je preferirala beskofeinsku, četvrtina je pila mljevenu, a više od polovine instant kafu.
– Upotrebom magnetne rezonance uspjeli smo analizirati efekat redovnog uzimanja kafe na strukturu i funkciju srca. Otkrili smo da je redovna konzumacija male do umjerene količine kafe korisna za zdravlje srca, uz sugestiju da može da uspori srčane promjene povezane s starošću – izjavio je jedan od koautora studije, dr. Pal Maurovich-Horvat.
Ako pijete instant kafu, imamo loše vijesti
Zdravstvene prednosti kafe odnosile su se samo na mljevenu kafu i nisu uočene među onima koji piju instant kafu.
– Nismo pronašli statistički značajnu povezanost između redovne konzumacije instant kafe i zdravstvenih ishoda – napisali su naučnici u studiji.
Razlika između različitih vrsta kafe može se objasniti razlikama u njihovom proizvodnom procesu jer sadrže različite hemikalije. Naučnici su zaključili da su prednosti kafe samo djelomično posljedica kofeina, a antioksidansi i druge hemikalije vjerovatno igraju ključnu ulogu.
– Većina učesnika pila je mljevenu ili instant kafu. Mljevena kafa u umjerenim količinama bila je povezana s nižim rizikom od smrtnosti, ali ta korist nije uočena među osobama koje redovito piju instant kafu. Razlog za to može se odnositi na različite proizvodne procese mljevenih i instant oblika jer sadrže različite aditive – komentarisala je dr. Zahra Raisi-Estabragh sa Univerziteta Queen Mary.
Razlika između zdravstvenih prednosti mljevene i instant kafe trebalo bi da bude u fokusu budućih istraživanja, poručili su naučnici.
– Kafa je jedan od najkonzumiranijih napitaka na svijetu. Međutim, njeni kardiovaskularni efekti nisu dobro poznati, a neke prethodne studije pokazale su kontradiktorne rezultate. Koliko znamo, ovo je najveća studija do sada koja se fokusirala na efekat kafe na zdravlje srca i krvnih sudova – zaključio je stručnjak za kardiovaskularnu medicinu, profesor Steffen Petersen, prenosi Krstarica.
Saznajte sve o najvažnijim vijestima i događajima, pridružite se našoj Viber zajednici ili čitajte na Google News.